Emblem IL

Skilting på Emblemsfjellet

Sommeren 2015 har trimgruppa merket 3 stier på Emblemsfjellet.

1. Østrem- Rotanakken - Skillingsetra- Kubbane- Grønnevollen
    På Rotanakken får en nydelig utsikt over bygda vår. Visst ein ønsker å gå lenger er turen til Skillingsetra og Kubbane ein fin tur på merka sti, ingen krevende løype.

2. Frielebu- Stornakken - rød løype er mer krevende enn grønn løype
    På den røde stien er det 2 parti der en kan bruke tau når en går opp bakken. Men det er og en fin rundtur å kombinere de 2 rutene. Det er en nydelig utsikt over bygda på Stornakken.

3. Østremsetra - Vassnakken
    Vassnakken (432 moh) er toppen vi ser fra Østremssetra,på motsatt side av setrevatnet. En litt mindre topp enn flere andre i området men allikavel,kjempefin utsikt!
    Du følger først vegen opp til Østremssetra. Der står et skilt merket med Merafta og Glomset. Følg stien som går derifra og ned til setrevatnet. Over myrene er stien noe utydelig men den er merket med noen stokker med rød topp. Nede ved setrevatnet kan du enten gå langs vatnet eller delvis sti noen få meter vekk ifra vatnet. Stien går videre fra enden av vatnet,til høyre gjennom en glissen skog og videre opp åsen. Der er det merket med røde merker på trær og stien er tydeli mesteparten av vegen. Når du kommer opp åsen,og terrenget flater ut,går du litt mot høyre før du igjen møter et nytt skilt. Der vil du da se retningen mot Vassnakken. Derifra finnes ingen god sti men toppen er ikke stor så det er bare å gå oppover til du kan se utover og nyte den fantastiske utsikten.

Bilderesultat for tafjord logo                                                                       Bilderesultat for nike